E, ξέρεις τώρα, “διορθώσεις και προσθήκες” όπως τις λέμε στο χώρο του Web development, όταν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι που έχει ήδη υλοποιηθεί, αλλά θα μπορούσε και καλύτερα (όπως κάθε τί σε αυτή τη χώρα δηλαδή). Τίποτε το συνταρακτικό αυτό το post, με άλλα λόγια, αλλά μάλλον… σχόλιο στα σχόλια που έχουν γίνει σε άλλα posts αυτού του blog. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- Η nVidia κατάφερε επιτέλους, μετά από τέσσερα ή πέντε χρόνια (ποιός μετράει αν είναι πάνω από 12 μήνες…), να δώσει τη δυνατότητα με τους νέους της drivers σε όλους τους κατόχους σύγχρονων PC να έχουν ταυτόχρονα ΚΑΙ διάταξη SLI για επιδόσεις στα απαιτητικά 3D games, ΚΑΙ διάταξη dual monitor για σοβαρή δουλειά. Δεν χρειάζεται πλέον, με άλλα λόγια, αν θέλει κανείς και τα δύο μαζί, να “στριμώχνει” μία τρίτη κάρτα γραφικών ανάμεσα σε δύο άλλες (όπως είχα αναγκαστεί να κάνω εδώ και πολλούς μήνες), με κίνδυνο υπερθέρμανσης της κάρτας ήχου (τουλάχιστον στο motherboard με 680i που χρησιμοποιώ). Μετά από τη σχετική δοκιμή των drivers, παραδόξως δουλεύουν as advertised. Εύγε, εύγε nVidia. Ποιος ξέρει. Μέσα στο 2009 μπορεί να κάνεις και την υπέρβαση, επιτρέποντάς μας να παίζουμε ΜΕ διάταξη SLI και εκείνα τα games που αξιοποιούν ΔΥΟ monitor. Λέμε τώρα!
2. Η Sony κατάφερε επίσης, μετά από δύο και πλέον χρόνια, να απαλλαγεί από την εκνευριστική της εμμονή να αναγράφει την ονομασία του PlayStation ως PLAYSTATION, τουλάχιστον στους όρους του PlayStation Network και του PlayStation Store. Το ίδιο το PS3 συνεχίζει βέβαια να το αναγράφει ως PLAYSTATION3 (δεν μπαίνω καν στον κόπο να εισάγω το σύμβολο του copyright), πιθανώς γιατί είναι… ΜΕΓΑΛΟ προϊόν και δεν μπορεί να ανεχτεί τα πεζοκεφαλαία. Είναι όμως μια αρχή τα άλλα δύο. Ποιος ξέρει. Ίσως το 2009 μας επιφυλάσσει και σε αυτήν την περίπτωση υπερβάσεις. Λέμε τώρα!
- Μετά τον… “ΟΚ ενθουσιασμό” του Soul Calibur IV – που είχε φροντίσει να εκνευρίσει τον γράφοντα και άλλους πριν την κυκλοφορία του με τους Yoda και Vader και τους πάντες μετά την κυκλοφορία του, με τις απαράδεκτες πρακτικές της Namco σχετικά με το DLC – και την ελαφρή απογοήτευση του Street Fighter II Turbo HDR, δηλώνω ευθαρσώς ότι εναποθέτω τις ελπίδες μου για πραγματικά hardcore BEU ενασχόληση στο Street Fighter IV πλέον. Εξ ου και το καινούργιο Gallery από 22 πλέον wallpaper με τους χαρακτήρες του, πάντοτε σε ανάλυση 2560×1600. Ακόμη ψάχνω σε super hi-res τον Ken και τον Ryu για να πάρουν τη θέση που δικαιούνται στο όλο set. Υποθέτω θα τους “πετύχω” πριν βρω τους δύο τελευταίους χαρακτήρες, την Cammy και τον Gen. Λέμε τώρα!
- Από το Service Pack 1 του Μαρτίου και μετά, μαζί με τα hotfixes και τα patches που ακολούθησαν, τα Windows Vista 64-bit όλους αυτούς τους μήνες πρακτικά δεν δυσλειτούργησαν ούτε μία φορά. Συνεχίζουν να καταλαμβάνουν πρακτικά… όλα τα 4 GB που βρίσκουν στη διάθεσή τους κατά το boot, λόγω της περίφημης λειτουργίας SuperFetch, αλλά έκτοτε διάβασα αρκετές τεχνικές αναλύσεις που επιμένουν στο εξής: τα Vista παίρνουν την πρωτοβουλία και δεσμεύουν όλη αυτή τη μνήμη προκειμένου να επιταχύνουν τα προγράμματα που έχουν “πάρει μυρωδιά” ότι ο κάτοχος του συστήματος χρησιμοποιεί περισσότερο (κάτι σαν… pre-caching ένα πράγμα). Επιμένουν επίσης ότι τα Vista είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμα να απελευθερώσουν αυτή τη μνήμη σε πραγματικό χρόνο και χωρίς καμία διαμαρτυρία αμέσως μόλις χρειαστεί για κάτι άλλο, οπότε αρνητική επίπτωση στις επιδόσεις του συστήματος συνολικά δεν παρατηρείται (επιμένουν).
Αν κάτι τέτοιο ισχύει ή όχι εν τέλει πραγματικά δεν μπορώ να προσυπογράψω, ξέρω όμως ότι θα ήθελα να έχω την επιλογή της διαχείρισης με κάποιο τρόπο. Το γνωμικό των όσων επιμένουν, πάντως, το “memory just empty is memory wasted”, με την έννοια της non-cached ως μη αξιοποιημένης, ίσως έχει ένα νόημα. Λέμε τώρα!