Ναι, ναι, ναι. Είμαι ενθουσιασμένος με το επερχόμενο Soul Calibur V πιθανώς περισσότερο απ’ όσο θα περίμενα. Γι’ αυτό και με ενοχλεί πιο πολύ απ’ ότι σε οποιονδήποτε άλλο τίτλο, να βλέπω τις ίδιες κατάπτυστες πρακτικές που καυτηριάζει ο ειδικός Τύπος για χρόνια, να εφαρμόζονται κι εδώ. “Περίμενες κάτι άλλο;”. Ίσως όχι. Περίμενα όμως λίγη αξιοπρέπεια από τη Namco, η οποία έχει και βεβαρυμένο παρελθόν στο συγκεκριμένο θέμα. Λέμε τώρα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα διαθέσει τρία πακέτα DLC – έξτρα υλικό διαφόρων ειδών – για το Soul Calibur V. Το πρώτο θα κυκλοφορήσει την ίδια μέρα με τον τίτλο. Το επόμενο, του Αγίου Βαλεντίνου. Το τρίτο, ως το τέλος Φλεβάρη. Με άλλα λόγια, έξτρα περιεχόμενο σε διάστημα λιγότερο του μήνα από τη μέρα κυκλοφορίας του τίτλου. Περιεχόμενο που θα μπορούσε να έχει συμπεριληφθεί στο DVD/Blu-ray του SCV, η Namco το παρήγαγε κατά την περίοδο ανάπτυξης του τίτλου, αλλά απλώς… “μπήκε στην άκρη” για να πωληθεί ξεχωριστά. Πρώτο φάουλ.
Μετά ρίχνεις μια ματιά στο τί ακριβώς προσφέρουν αυτά τα πακέτα DLC και… δεύτερο φάουλ. Από τη μία ξεφυσάς με ανακούφιση (“δεν χάνω και τίποτε σοβαρό”) κι από την άλλη εκνευρίζεσαι (“αληθινά τώρα… για πόσο ζώα μάς περνάνε τα τζιμάνια του marketing της Namco τελικά;”). Το ένα πακέτο προσφέρει αντικείμενα και στολίδια για τη λειτουργία Customization των μαχητών (μπικίνι και φτερά… όχι αστεία) και κάποια από τα μουσικά θέματα του Soul Blade και του αρχικού Soul Calibur. Το δεύτερο προσφέρει κι άλλα στολίδια (τύπου… κιμονό και κεφάλια ζώων) και κάποια από τα μουσικά θέματα των Soul Calibur II και III. Το τρίτο προσφέρει ακόμη περισσότερα καλλωπιστικά (τύπου… μακιγιάζ και μάσκες) και μουσικά θέματα από το Soul Calibur IV και το SC Broken Destiny του PSP.
Με άλλα λόγια: έτοιμο υλικό (η μουσική είναι από παρελθόντα SC) και μικρο-αηδίες απίθανα μικρής ή ανύπαρκτης αξίας, πεντακάθαρα συνδυασμένα σε πακέτα που επιλέχθηκε να δημιουργηθούν έτσι, ώστε να εκμεταλλευτούν στο maximum την αρχική περίοδο κυκλοφορίας του SCV και τίποτε περισσότερο. Το κάθε πακέτο από αυτά κοστίζει €2.00. Περιττό να καταθέσω ως άποψη ότι κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα τα αγόραζε – κι αν το έκανε επειδή για κάποιο λόγο… τον έπιασε η νοσταλγία για τα μουσικά θέματα ή επειδή σώνει και καλά θέλει ο χαρακτήρας του να φορά στολή κομμάντο (!) όταν μάχεται, θα το έκανε μετά από καιρό, όταν όλα αυτά τα χαζά δέχονταν μια γενναία έκπτωση ή συμπεριλαμβάνονταν σε άλλα μεγαλύτερα πακέτα.
Το ανησυχητικό, ωστόσο, είναι άλλο. Εντάξει, τα… καλλωπιστικά DLC είναι θέμα γούστου, όποιος θέλει τα αγοράζει, όποιος θέλει τα περιφρονεί και τα αγνοεί σε τελική ανάλυση. Το πρόβλημα είναι ότι, ρίχνοντας μια ματιά στα όσα “έχει αφήσει απ’ έξω” η Namco στο Soul Calibur V, δεν μπορεί παρά να αρχίσει να υποψιάζεται κανείς το προφανές: η εταιρεία έχει εξ αρχής σχεδιάσει έτσι το SCV, ώστε αυτό να είναι σε θέση να στηρίξει πολλά πακέτα DLC και εκείνη να εισπράττει τα σχετικά έσοδα για καιρό. Αν χρεώνει 2 ευρώ για αηδίες, τί θα μάς ζητήσει αν π.χ. κάποια στιγμή αποφασίσει να μάς δώσει την Talim, τον Yun-Sung, το Rock, τη Setsuka και κάποιους ακόμη χαρακτήρες που παρέλειψε; Τί θα μας ζητήσει αν μπορεί και θέλει να χρεώσει για ένα update που προσθέτει π.χ. ένα Team Battle Mode, ένα Survival Mode ή ακόμη κι ένα (μακάρι αλλά δύσκολο) Chronicles of the Sword Mode; Ξέρεις, κανένα σοβαρό, ουσιαστικό DLC.
Εκεί… “κατ’ αναλογία” θα μπορούσε να χρεώσει πολύ περισσότερα – στην τελική τα παραπάνω προσθέτουν ώρες διασκέδασης στον τίτλο, δεν είναι… eyeliner και χρωματιστά πουκάμισα – και εκεί αληθινά έχει δικαίωμα να εξοργιστεί το κοινό, γιατί ρίχνοντας μια ματιά στα όσα ο τίτλος δεν προσφέρει ως επιλογές παιχνιδιού, είναι ξεκάθαρο ότι η Namco “έχει αφήσει απ’ έξω” πράγματα που μπορούν να προστεθούν ως DLC. Τί να πει κανείς… μακάρι να αποδειχθώ λάθος, χίλιες φορές μακάρι. Αλλά σε τόσα αντέγραψε την Capcom η Namco με το SCV. Το… εξτραδάκι έσοδο θα άφηνε; Χμ.