Τα Vista σε… Crysis. Και μάλιστα σοβαρή.

Η DirectX 10 δεν πείθει κανέναν πια, αν έπεθιε ποτέ οποιονδήποτε

Και έτσι, μάλλον άδοξα και ελαφρώς… κωμικά, γκρεμίζεται και το… «τελευταίο προπύργιο» της DirectX 10. Μαζί του συμπαρασύρει, δε, όλους τους ισχυρισμούς της Microsoft ότι η υποδομή αυτή των γραφικών που θα ωθούσε τα PC games στο «επόμενο επίπεδο», δεν ήταν εφικτό να ενσωματωθεί στα Windows XP και απαιτούσε αναβάθμιση στα Windows Vista – ένα selling point που, αντικειμενικά, και 12 μήνες χρειάστηκε για να αποκτήσει οποιουδήποτε είδους αληθοφάνεια και, εν τέλει, δεν έπεισε ποτέ κανέναν.

Το «προπύργιο» δεν είναι άλλο από το Crysis, ο πολυαναμενόμενος τίτλος της Crytek και της Electronic Arts που θα κυκλοφορήσει σε μερικές ημέρες, αναπροσδιορίζοντας επίπεδο στο οποίο κινούνται τα κορυφαία PC games (και γενικώς games, για να λέει κανείς τα πράγματα με το όνομά τους). Το Crysis θα λειτουργεί τόσο με DirectX 9 και Windows XP, όσο και με DirectX 10 και Windows Vista – μόνο που, στη δεύτερη περίπτωση, ο παίκτης είχε στη διάθεσή του περισσότερα εφέ βελτίωσης της εικόνας, ρεαλιστικότερες επιφάνειες στο νερό και κάποια άλλα υλικά, περισσότερο περίπλοκο φωτισμό κλπ. Ή τουλάχιστον έτσι ισχυριζόταν το… δελτίο Τύπου της ΕΑ και τα στελέχη της ομάδας DirectX της Microsoft.

blogart14.jpg

Μία μόλις ημέρα μετά την διάθεση του demo του Crysis, μερικοί PC gamers με… «περιέργεια» ανακάλυψαν ότι κάνοντας απλό copy/paste μερικών γραμμών στο αρχείο διαμόρφωσης του τίτλου, είναι σε θέση να ενεργοποιήσουν όλα εκείνα τα εφέ απεικόνισης και βελτίωσης της ποιότητας των γραφικών που υποτίθεται ότι «χρειάζονταν» Windows Vista, στα XP. Το αποτέλεσμα της «επέμβασης» δεν φαίνεται στα menu επιλογών, αλλά τα screenshots μέσα από τον τίτλο δεν… «λένε ψέματα»: τα γραφικά είναι όντως πανομοιότυπα. Το μόνο που απομένει να δούμε, είναι αν η Crytek θα επιδείξει… παιδική ανωριμότητα και θα απενεργοποιήσει τη δυνατότητα παρέμβασης σε αυτά τα αρχεία διαμόρφωσης του τίτλου ή αν θα κάνει το σωστό, επιτρέποντας στους gamers με XP να απολαύσουν τα ίδια υπέροχα γραφικά που θα βλέπουν οι συνάδελφοί τους με Vista.

Απλώς… υπενθυμιστικά αξίζει να σημειωθεί ότι, νωρίτερα στη χρονιά, hackers με περισσή ευκολία είχαν «σπάσει» τα Halo 2 και Shadowrun – τίτλους της Microsoft που προωθούνταν ως «Vista-only» – ώστε να «παίζουν» κανονικά και σε XP. Αν προσθέσει κανείς στη λίστα και τα Gears of War, Unreal Tournament III, BioShock και The Orange Box, που ανοιχτά «παραδέχονται» ότι δεν προσφέρουν καλύτερα γραφικά σε DX10 απ’ ότι σε DX9, τι μένει; Mε την DirectX 10.1 άλλωστε – που έχει τις προδιαγραφές για να φέρει όντως κάποιες αλλαγές στην ποιότητα προβολής – τουλάχιστον έξι μήνες μακριά (θα έλθει πιθανώς ως τμήμα του Service Pack 1 των Vista) και τις αντίστοιχες κάρτες γραφικών το ίδιο, η Microsoft θα έπρεπε μάλλον να αποδεχθεί το προφανές και να αναπτύξει την DX10 επισήμως και για Windows XP. Αλλά, φυσικά, πού τέτοια… «τύχη». Αλοίμονο!