Sine Mora, ε, ναι… και για iPad

Όμορφο, μα στο - εχμ, μάλλον σημαντικό - ζήτημα του ελέγχου...

Όποιος ή όποια έχει διαβάσει τα πρόσφατα posts σε αυτό το Web site, λίγο… δύσκολο να μην έχει παρατηρήσει πόσο μου αρέσει το Sine Mora, το video game της Grasshopper Manufacture που συνδυάζει τον τρόπο παιχνιδιού old-school των shoot’ em up της δεκαετίας του’ 80/’90 με την αισθητική anime και τεχνικό τομέα άριστο. Έκανα ένα ενδιαφέρον πείραμα ρυθμίζοντάς το στα υψηλότερα δυνατά settings και ανάλυση στην έκδοση για PC, το έπαιξα και πρότεινα στην έκδοση για PS Vita… και τώρα είναι η σειρά των iPhone και iPad να αποκτήσουν δική τους έκδοση. Εννοείται την αγόρασα, εννοείται αξίζει κι αυτή ξεχωριστής αναφοράς.

sinemora_ipad_art_1

Πρώτα, τα καλά λόγια. Το Sine Mora στο iPad – δεν δοκίμασα καν να το παίξω στο iPhone… άσε μας τώρα που θα μπω στη bullethell προσπαθώντας να διακρίνω pixel σε οθόνη διαγωνίου 4 ιντσών! – είναι όχι απλά πιστή, αλλά άριστη “μεταφορά” από τις άλλες εκδόσεις. Παρόντα είναι σχεδόν όλα τα modes παιχνιδιού από την έκδοση PS3/Xbox 360 (όχι τα ειδικά του PS Vita), υπάρχει ρύθμιση για ποιότητα normal/high/ultra στα γραφικά (και είναι διακριτή), και όλα στην οθόνη του “μεγάλου” iPad Retina δείχνουν πάρα, πάρα πολύ όμορφα. Αν δεν είχα δει τις άλλες εκδόσεις ήδη, θα πίστευα ότι το Sine Mora έχει φτιαχτεί για το tablet της Apple. Τέλος.

sinemora_ipad_art_2

Κρίμα που η εικόνα αυτή αναγκαστικά θα σπιλωθεί από τα… κακά λόγια. Έλεγχος. Έλεγχος. Έλεγχος. Συγκεκριμένες κατηγορίες games δεν – επαναλαμβάνω, δεν – σχεδιάστηκαν ποτέ για να γίνεται ο έλεγχός τους μέσω οθονών αφής. Και τα shoot’ em up αυτού του τύπου (μαζί με τα fighting games και τα platform games… αλλά είναι άλλη συζήτηση η συγκεκριμένη) ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες. Παρά τις ολοφάνερα φιλότιμες προσπάθειες με τον “εικονικό μοχλό” στα αριστερά και τα “εικονικά πλήκτρα ενεργειών” στα δεξιά (ακόμη και autofire προσφέρεται), ε, είναι απλώς αδύνατο να κατευθύνεις το αεροπλάνο σου ακριβώς εκεί που θέλεις για να γλιτώσεις τους καταιγισμούς από σφαίρες. Εδώ με τον επακριβή έλεγχο των κανονικών joypad είναι πάρα πολύ δύσκολο, με τις οθόνες αφής δεν θα ήταν;

sinemora_ipad_art_3

Το ξέρω, το ξέρουν οι gamers που αγαπούν τα shoot’ em ups, το ξέρει και η Grasshopper Manufacture: τα iPhone και iPad δεν είναι συστήματα που μπορούν να φιλοξενήσουν σοβαρά το Sine Mora. Απλώς το υλικό υπήρχε ήδη, υπήρχε και μία ομάδα παραγωγής σχετικά έμπειρη σε τέτοια games – η Pocket Scientists – οπότε όλοι οι εμπλεκόμενοι σκέφτηκαν… “γιατί όχι;” και προχώρησαν σε αυτή τη μεταφορά σε iOS. “Γιατί όχι;”, είπες…; Η απάντηση στην ερώτηση θα μπορούσε να είναι ο,τιδήποτε ανάμεσα στο “Όχι, γιατί είναι ιεροσυλία” και στο “Όχι, γιατί έχω δώσει €749 για το iPad και δεν θέλω να το σπάσω από τα νεύρα μου”. Αντιπροτείνω σε οποιονδήποτε να παίξει το Sine Mora στα τέσσερα άλλα φορμά στα οποία διατίθεται και όχι στο iPad. Και κοστίζει, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, και €5.99, ακριβώς γιατί όσοι “πυροβολημένοι” (χαρ χαρ) σαν εμένα θα το αγόραζαν, θα το αγόραζαν όσο και να έκανε. Μακριά κι αγαπημένοι, λοιπόν. Και μένει μία ακόμη αναφορά στο Sine Mora φέτος, σχετική με την υπερυψηλή ευκρίνεια. Tick, tock. Tick, tock. Tick, tock!